miercuri, 22 ianuarie 2020

Înconjoară-te de oameni frumoși

Ieri, în timp ce călcam, m-a izbit așa, ca o revelație. Cum adică să ne înconjurăm de oameni frumoși? Păi, n-ar cam trebui să-i considerăm pe toți frumoși? Mi se pare că îndemnul care-mi servește azi drept titlu pune din start etichete oamenilor. 
Poate omul pe care tu îl consideri astăzi urât e așa din cauza greutăților. Poate n-ar vrea să se comporte necuviincios cu tine, dar înainte de a-i ieși tu în cale, un altul și-a manifestat tocmai atitudinea pe care el o abordează acum. 
Prin decembrie, am fost la o bancă din oraș cu niște treburi. Doamna de la ghișeu, nu doar că era antipatică, dar avea, în primă fază, o atitudine jalnică. Cum în dimineața respectivă ieșisem din casă cu gândul de a-mi rezolva treburile cât mai repede, eram complet ZEN. Și nu i-am răspuns doamnei cu aceeași măsură, ba dimpotrivă, nici n-am știut vreodată că pot fi așa calmă, răbdătoare. Atunci am ajuns eu la concluzia că, într-adevăr, atragi ceea ce-ți dorești. Doamna, deodată s-a schimbat la 180 de grade și mi-a zis că rar clienți așa amabili. Problema ei nu eram eu, era poate un client grăbit dinainte, poate niște puține ore de somn, etc.
În fine, ce voiam eu să subliniez e că dacă nu am face o prioritate din probleme (că avem toți, indiferent de gradul sau forma lor) tare bine ar mai fi. Noi toți suntem de fapt niște oameni buni și frumoși, doar că de multe ori uităm. De ne-am comporta peste tot și cu toți așa cum am vrea să se comporte ceilalți cu noi, am vedea mai multe zâmbete.
Ce ziceți, încercăm să fim mai indulgenți? 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu