miercuri, 30 ianuarie 2019

Iași


Salutare!

De ceva timp lucrez la a vă povesti ce a însemnat pentru mine să devin nașă de botez. Sper să iasă ceva frumos, de asta încă nu voi publica acele gânduri. Azi vă spun unde să vă mai plimbați prin România.

Eu cred că am bifat ceva locuri frumoase ce ar trebui și merită să le vedem la noi în țară, în topul preferințelor mele fiind Castelul de Lut Valea Zânelor din Porumbacu de Sus, județul Sibiu și Castelul Corvinilor de la Hunedoara. Bine, cam tot ce am vizitat mi-a plăcut și mi-a lăsat amintiri frumoase.

Totuși, eu fiind din Piatra-Neamț vă trimit undeva mai aproape de mine. În zona Iași. Desigur, nu trebuie ratat Palatul Culturii, în nici un caz Grădina Botanică Anastasie Fătu și Parcul Copou.

În Iași, de suflet îmi este Mănăstirea Cetățuia, ctitorită în secolul XVII de către Gheorghe Duca. Nu fac turism ecumenic, însă ador clădirile istorice și aceasta este una din preferatele mele. De asemenea, ador drmul care duce la mănăstire cât și priveliștea asupra orașului.

Un alt loc de unde se poate vedea prea-frumosul Iași este Turnul Goliei - turnul clopotniță al mănăstirii cu același nume.

Pe drumul către Iași noi facem câte o oprire și la Castelul Sturdza de la Miclăușeni. Superb și aici! Ne place în special vara când putem face o plimbare la umbra copacilor.

Și la cât de aproape e Iașiul de orașul meu natal (2 ore cu mașina personală), încă nu am punctat tot ce aș fi vrut. În unele locurui am fost mai des decât în altele.

Unde voiam să ajung de fapt: dacă puteți, nu țineți copiii în case și mall-uri la sfârșit de săptămână. Da, mergeți cu ei și la film, și la un KFC ori ce fast-food le place, să joace și bowling ori biliard, să știe de toate. Dar vă asigur eu că, poate vor vocifera când vor auzi de mini-excursie și că trebuie să renunțe la un joc pe computer, dar le hrăniți inima și creierul cu plimbări și vizite. Hai că putem să le oferim experiențe și timp, măcar duminica!

                                       

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu