marți, 22 ianuarie 2019

Youtuber la 9 ani?

Suntem în 2019. Clar, suntem idioți dacă mai așteptăm ca ai noștri copii să se comporte ca noi când aveam vârsta lor. Noi n-aveam ce au ei astăzi. Da, nici noi nu trebuie să fim dobitoci și să-i lăsăm în plata Domnului. Suntem responsabili încă de educația lor, de încrederea lor în sine, de viitorul lor (care, ce să vezi, nu stă în note de 10 pe linie; nici în prietenii create doar pe baza faptului că părinții sunt prieteni). Nu mă, încrederea în sine constă în a te așeza seara 5 minute lângă ei și a-i lăsa să-și descarce frustrările de peste zi, în a le explica tocmai că sunt diferiți de gloată îi face să fie niște omuleți capabili, înseamnă să-i asculți chiar dacă nu scot nici un sunet.
Bucură-te când copilul de 9 ani vine la tine și îți spune că vreea să își facă un canal pe Youtube, înseamnă că încă ești persoana în care are cea mai mare încredere. Fii acolo și susține-l, nu-l refuza, altfel te va desconsidera, mai ales când colegii și prietenii săi sunt la un pas de a-ți lua locul de BEST FRIEND. Uită-te împreună cu el la vloguri, pe rețelele de socializare, vezi ce interese are generația lui. Nu-l lăsa să pice în capcane, fii acolo pentru și cu el, dă-i intimitate, dar asigură-te că ți-ai făcut treaba bine și în momentul în care începe să se filmeze nu se dezbracă, folosește cuvinte care să-ți facă ție cinste, reperele pe care și le ia sunt cele pe care i le-ai indus prin principii.
Hai să facem din copiii noștri cei mai buni prieteni, dar să nu uităm să-i educăm. Dar nu înțelegeți greșit, să-l educi nu înseamnă să-l obligi să salute necunoscuți, nu înseamnă să-l pui să se comporte ca o maimuță ca să îți hrănească ție orgoliul că ce multe poezii știe, vai, dar ce rezultate strălucitre are.
Vreți să vă spun ceva?Am fost un copil cu rezultate bune la învățătură, dar fără  părinți care să mă iubească. Întotdeauna ai mei au știut mai bine ca mine orice, părerea mea nu a contat niciodată (Doamne, cât doare). Copilul meu vreau să aibă opinii și curaj să și le exprime, dar în același timp să fie empatic, atent să nu rănească suflețele mici sau mari.
Zilnic mă frământă o întrebare: Sunt un părinte capabil, sunt un părinte bun pentru copilul meu? Răspunsul e mereu același, să aștept să devină adult și până se însoară (atunci vreau ca soția și copiii săi să-i fie BEST FRIENDS), noi, părinții să-i fim prietenii buni. 
De fapt, unde voiam să ajung: în curând, Paul va avea canal de Youtube unde va posta ce va dori. Cel puțin, asta am înțeles că și-ar dori momentan. Așadar, dacă aveți ceva sfaturi despre programe de editat pentru începători, etc, etc, le așteptăm. Nu ne supărăm nici dacă primim păreri și sfaturi despre decizie, atât timp cât acestea sunt exprimate civilizat. 

4 comentarii:

  1. Ce mama simpatica esti tu, Alexandra! Baietelul nasilor nostri spunea ca vrea canal You Tube (are aproape 7 ani), parintii spunandu-i că... isi poate deschide la 9, dacă mai e preocupat de asta :)). Între timp, se poate documenta pe tema aceasta si invata diverse.
    Ei bine, chiar a luat in serios lucrul acesta, am inteles ca a invatat deja destule si se gandesc ca ii vor da o „derogare” daca manifesta in continuare acelasi interes.
    Si eu sunt de parere ca e important sa tii aproape copiii, cred ca ai nostri ne-au iubit si o fac, dar au facut parte dintr-o generatie in care iubirea se definea diferit si - mai ales - nu se manifesta vreodata.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pe mine m-a surprins pentru că el nu merge cu ce e în trend. Dimpotrrivă, are o personalitate foarte bine dezvoltată.

      Ștergere
  2. Nici eu nu inteleg de ce unii parinti considera ca un copil nu trebuie sa stie ce este un laptop sau telefon pana la 7 ani. Probabil nu isi dau seama ca o sa fie privit drept un salbatic de catre ceilalti :))

    RăspundețiȘtergere
  3. E prea puțin important cum va fi privit de ceilalți, atât timp cât i-ai format o încredere bună în sine. Uite, mulți dintre colegii fiului meu au Facebook si Instagram, dar a zis că pe el nu-l interesează și nici nu se "simte jignit" de acest lucru.
    Dar cum spuneam, să fii acolo, prezent sufletește pentru copil.

    RăspundețiȘtergere